02 nov

Innovation with the customer at the centre

Sector boundaries are blurring. Traditional business models lose their strengths and existing success formulas become outdated. The ever-changing needs of today’s demanding, and always-online customer has become the new constant.

In order to stay in business, organizations need to have a proactive, customer-centric approach. This requires an open, innovative and change-oriented corporate culture. But not every organization is able to quickly adjust to this new reality, and can realise a cultural change. Small, new, disruptive players seem to be more successful than existing organizations. Why? They are design-driven. Read More

20 jul

De Service Design Days 2016 in Barcelona

Samen met een groep strategisch designers, researchers en docenten organiseren wij op 7 en 8 oktober de Service Design Days 2016 in het hart van Barcelona. Ben je op zoek naar manieren om je organisatie of team zo te transformeren dat je de concurrentie voor kunt blijven? Ben je betrokken bij product- en service-innovatie en wil je meer weten over service design in de breedste zin van het woord? Join us in Barcelona!

Customer-centricity, design-driven innovation en digital transformation: het lijken drie buzz-woorden, maar niets is minder waar. Wij merken dat veel organisaties worstelen om te transformeren naar een adaptieve, innoverende cultuur die weet hoe om te gaan met de nieuwe constante: de continu veranderende maatschappij en haar consumenten.

Onderzoek van het Design Management Institute heeft aangetoond dat design-gedreven bedrijven meer succesvol zijn dan anderen in het transformeren naar een organisatie die de veranderende klantbehoefte centraal stelt en daaraan kan voldoen. Steeds meer corporates nemen Chief Design Officers (CDO’s) aan om hun organisatie een stap verder te brengen in anticiperend, probleemoplossend denken en doen.

Read More

23 mei

Being customer-centric is key

Based on profound research by Millward Brown it shows that adopting a customer-centric mindset and a healthy approach to data & analytics are crucial aspects for a company’s success.

Interesting is the fact that the survey compares “winners” with “losers”. What makes a successful company successful? The answer: The “winners” stand out because their customers always stay at the centre of their activities, from bottom to top and vice versa.

millward brown customer centric thinking

Read More

10 apr

The complex relationship between customer data and design

Both expertise areas, UX and Marketing, are focussed on the same thing: getting to know the (potential) clients, the users of the products and services, and making their journey as valuable as possible by understanding them, interacting and cocreating with them, and making this relationship sustainable.

I remember that I discussed with one of my dear Dutch UX friends the fact that “UX” for some clients still is “making wireframes”. They think that experts that work in this field are visual designers that focus on interface design. Next to the fact that interface design is important to improve the user experience of a digital service, UX experts are not necessarily visual designers. Quite the contrary! Especially strategic UX experts combine data with (visual) experience aspects; being a customer data/behaviour analist and using those data to map the whole customer journey, and defining and engineering (digital) services to optimise that journey. All of that based on clear business goals and KPIs, not for the sake of pretty design.

Read More

05 apr

The Service Design Days – bijna zover!

Ja, het is een feit. Samen met de hulp van experts op het gebied van innovatie, lean startup, service design en experience design, kunnen we een ​​uniek tweedaags evenement organiseren in Barcelona!

In de afgelopen maanden is de groep van deskundigen gegroeid, en op dit moment zijn we bijna zover om te communiceren over de Service Design Days op 7 en 8 oktober.

Het idee startte ruim een ​​jaar geleden, met 3 gelijkgestemde ontwerpers, wonend en werkend in Nederland en Spanje, die hun visie deelden over het nieuwe continuüm: de veranderende samenleving en hoe bedrijven hierop kunnen blijven inspelen en relevant kunnen blijven voor hun klanten. Read More